tisdag 5 december 2017

Halsduk av mormorsrutor


Det har varit lite dåligt med att få någonting kreativt gjort här hemma. Tillvaron har varit så full av en massa annat ett tag, men i helgen såg jag till att åtminstone få ihop mina mormorsrutor så att halsduken blev färdig. Det har varit ett riktigt roligt projekt, att jag äntligen lärt mig virka dessa rutor som jag älskat sen barn. 
Använde Drops Nepal så den är riktigt varm och go. 14 rutor med 7 varv på varje blev en lagom halsduk. Idé från boken Virka (Frida Pontén).


I eftermiddag ska jag äntligen iväg till optikern. Har under hösten märkt mer och mer att synen har blivit sämre, så pass att jag inte klarat av att göra som jag vill, tex sitta vid symaskinerna om kvällarna trots riktigt bra belysning. Virka har jag också helst fått gjort på fm med lampa plus dagsljuset från köksfönstret. Sticka är det som har fungerat bäst, så länge jag inte har mindre stickor än 4,5....Hoppas få ordning på ögonen, saknar mina sy-stunder något oerhört.

Inga kommentarer: