söndag 31 december 2017

Gott nytt sy-år












De senaste dagarna har jag haft sällskap i sy-hörnan. Båda döttrarna har blivit som sy-tokar. De har sytt en massa kuddar, kläder till gosedjur, katt-väskor mm. Inga storebröder är hemma förrän imorgon, så på hela övervåningen råder väl det som kallas "kreativt kaos", men vad gör det om hundra år? Dem har ju roligt. Och som ett plus i kanten har konflikterna dem emellan var ett minimum.

Själv har jag (mellan jag har hjälpt dem med deras projekt) lyckats knåpa ihop en "A little twisted" (Hallonsmula design) till Ella i lila college (från Jny) och en till Ozzy. Han kom och slet den ur näven på mig direkt den var klar och la in beställning på två till ;) Och när tjejerna rotade bland stuvarna så hittades en bit dinosaurietyg som Ozzy beställde en kudde av och på så vis fick dem se och lära hur man syr i en dragkedja ;)

Ella ville idag sy en mössa åt sin gose-hund, men jag är inte så bra på att förklara bara rakt upp och ner, så det blev att göra en mössa till henne tillsammans. Sen sydde hon en till vovven helt själv :)





Med hopp om ett 2018 fyllt med kreativitet och skapande så önskar jag er alla

ETT GOTT NYTT SY-ÅR!!!!

Inga kommentarer: