torsdag 8 mars 2018

Tunikor



Under helgen pinade jag mig igenom att sy i ett par riktigt mardrömstyger att sy i. Tunikorna till tjejerna är gjorda i ett tunt slinkigt material som jag inte riktigt kommer ihåg vad det kallas, krossad sammet tror jag, men men. I allafall så är det köpt på Jysk när jag var där och hade med mig tjejerna. De stod där och strök med händerna på det och bad mig köpa det. Billigt var det och dem gillade väl färgerna och mjukheten så mamman föll till föga. Men som sagt var, ingen höjdare att stoppa i symaskinen då det bara ville slira hit och dit. Men nu är flickorna glada iaf :)


Det andra är en tröja till mig själv, That shirt från Omgbananas. Väldigt härlig modell, men som inte såg lika rolig ut hängande på en galge bara... Sydde i merinoull (Jny design) och det är underbart ljuvligt att ha på sig, men mindre underbart att hantera under en pressarfot... Men den blev klar efter en harang svordomar och svettdroppar i pannan.

I måndags var jag och hämtade min nya Husqvarna Viking Tribute 145C. En utflugen son kom sen på besök så hann inte bekanta mig så mycket med den förrän dagen efter. Hittills är jag sååå grymt nöjd!! En riktigt bra och rolig maskin med många finesser. Har känslan av att vi kommer vara väldigt goda vänner i många år framöver :) Första projektet som sys på den är kläder till dotterns "gammaldags-skoldag" i nästa vecka. Går så sakterliga framåt då jag åkt på nån bacill som dämpat mig en del under veckan. Hoppas att den ger med sig snart då jag har planer på att åka på "Skaparfestival" på lördag. Något jag fick se på facebook att det skulle anordnas på Gotlands folkhögskola med utställare, föreläsningar och workshops med temat återbruk och det vill jag helst inte missa.

Önskar er en fin dag!



Inga kommentarer: