måndag 26 mars 2018

Vab hela veckan


Årets första vab hade vi förra veckan. Helt otroligt att barnen hållit sig friska så länge trots allt. Med tjejerna hemma från skolan och fick jag ovanligt mycket sy-tid och fick en hel del gjort till kommande marknad. Djungeltröjorna är i 80, 86 och 92.


Prinsess-tröja i 86, prästkragar i 98 och traktortröjan i 92.


Singoalla i 110. Femtonde singoallan sydd på kort tid, nr 16 är ihopsydd men väntar på att fållas, men någonstans där på vägen blev jag lite trött och ville göra något annat.


Så jag tog en brake och sydde dregglisar en dag. 



 Prymknapparna tog dock slut mitt i allt, så dessa ska ännu få knappar. Har alltid beställt ifrån Bibbis textil, men hon verkade inte ha det längre...? Så nu letar jag efter annat ställe att beställa dem ifrån. 



Och så gjorde jag varsin vår-mössa till små-grabbarna. Mönstret är Hallonsmulas, men killarna var inte riktigt nöjda med modellen. Hallonsmulas är lite "toppig", alltså att det är tyg över uppe på huvudet och det gillades inte, framförallt av Ozzy :/ Han föredrar mössor som sitter åt runt huvudet så jag letar nu efter ett mönster till det eller om jag helt enkelt ska försöka korta av Hallonsmulas...?Får se.


Efter att ha sytt så mycket under veckan blev jag inte bara mätt på singoalla-klänningar utan kände att jag ville ha en brake från symaskinerna helt och hållet i några dagar, så jag plockade fram stickor o garn igen. Är skönt att variera sig lite.




Ny vecka, nya möjligheter. Och kan det börja bättre än att få se de första snödropparna titta fram? Plötsligt stod dem bara där, äntligen!



Inga kommentarer: