onsdag 4 april 2018

Stickar och stickar och stickar




Som jag skrev sist så behövde jag en liten paus från symaskinerna. Plockade fram stickorna istället och dem har gått glödheta. Har gjort tre "Pickles-västar, de övre i storlek 1-1 1/2 år och den undre i 2-3 år. Stickade i Drops Nepal (ull/alpacka)

Inte bästa kvalitén på bilderna idag, men fick bli mobilen eftersom sonen lånat min systemkamera i några dagar.


Och så har jag stickat ett gäng bänktrasor.


Några till som ännu ska virkas kant runt.




Våren är verkligen i antågande nu, något försenad. Vi fick tom lite snö under påskdagarna, vilket är ovanligt på Gotland. För min del innebär även vårens ankomst ett visst mått av depp. Är väl vanligare med höstdepressioner, men som den motvalls kärring jag är, så deppar jag på våren. Hur avigt den än kan verka. Men då får man tröst-shoppa garn, eller hur? Jag var iaf en vända på Tyg&Garn i Hemse idag och tröstade mig lite. 


Inga kommentarer: