torsdag 23 maj 2019

Till en kollega


Det händer att jag sitter och virkar när jag har rast på jobbet (de dagar man hinner ha rast vill säga 😂) och en kollega blev nyfiken på fenomenet stickade/virkade disktrasor och ville prova det. Så till henne har jag nu gjort två stycken olika så hon får testa och se vad hon tycker.


En virkad (stolpar)


Och en stickad i bruten resår. Båda är av dubbelt Hobbii Rainbow bomullsgarn 8/4


Sommarlovet närmar sig och med det även slutet på mitt vikariat på Klinte skolan i förskoleklass och på fritids där. Har varit så otroligt roligt att följa dessa barn ända sen i oktober och jag kommer att sakna dem super-duper-mycket ❤ Men ännu är det några härliga dagar kvar på terminen. Den sista tiden har ju en tendens att bli mycket schema-brytande. Som idag då vi hade gosedjurs-dag och filmmys och dessutom var tvungna att hålla oss inomhus hela skoldagen pga riktigt busväder med hällregn och åska. Imorgon håller vi tummarna för solsken. Då ska vi till Visby med hela F-5 och se Tornerspelens  genrep som ungarna tycker ska bli super-skoj! 😁

 Och ikväll håller vi tummarna för Tre Kronor när de möter Finland. Vill inte se nåt mera fiasko som det blev mot Ryssland.... 😒 



Ha en mysig kväll!

😘



Inga kommentarer: