tisdag 21 maj 2019

Virkade bänktrasor



Nepp, blev inget sytt i helgen.😒 Men desto mera virkat istället 👍 Gör ju oftast stickade bänktrasor, men har fastnat mer och mer för virkning. Varför virkning är många gånger är bättre än stickning finns ett bra inlägg om här 😊 Framför allt första skälet tycker jag är väldigt bra. Med tanke på att man köper mera garn betydligt fortare än vad man gör av med det 😂😂



. Första trasan jag gjorde helt enligt beskrivningen ( 37 luftmaskor) tyckte jag blev liiite för stor. Gjorde den i Hobbii Rainbow bomullsgran8/8.


Nr 2 börjades jag med 33 lf vilket blev lagom i mitt tycke. Den är gjord i resten av Drops Paris från trasorna i förra inlägget.


Och dessa två är av dubbelt Hobbii Rainbow 8/4.


Beskrivningen på dessa trasor och några till finns i denna lilla bok som jag fick i julklapp av mormor.

Om någon skulle undra utifall jag har ett gigantiskt förråd av bänktrasor bara till mig själv så är svaret nej. Jag har visserligen minst ett dussin egna, men resten säljer jag och en och annan ges bort.

Nu ska jag fortsätta på en trasa till. Sverige spelar ju mot Ryssland ikväll och det kan nog bli en rysare likväl som förra matchen. Bäst då att ha något och hålla sig i 😁


Ha en skön kväll!
😘











🌹🐜

Inga kommentarer: