torsdag 19 september 2019

Prematur- mössor






Några rest-nystan räckte till två "navelsträngsmössor"  och en Easy Peasy Beanie i storlek prematur. Stickade i Novita Helen. Via gruppen "Handarbeta för välgörenhet" på Facebook finner man vilka som tar emot för vidarebefodran till neonatalavdelningar här i Sverige och till de "ute i vida världen". Har inte bestämt vart dessa ska skickas ännu. 😊


Mönster till denna finns i boken "Värma en liten" och navelsträngsmössorna i boken "Sticka och skicka".


Har rullat på bra nu med jobb för min del, är tacksam för varenda timme jag får. Idag har jag dock varit ledig eftersom Ozzy gjort sömn-EEG i morse. Och imorgon har ungarna kut-dag från skolan, så det blir en långhelg för vår del. 😊👍 Sedan har jag drygt 2 veckor inbokat vik på samma ställe, så slipper stå på pass på mornarna 👏👏 super-duper-skönt! Håller ännu tummarna för att det ska dyka upp något längre vick på den skolan (så som jag hade där förra terminen). Trivs så otroligt bra där och så går döttrarna på den skolan och den ligger nära, så tja...hoppas hoppas. Så det kan bli någon ordning på allt. Komma loss och få ett avslut. 🙏 It´s time to move on! 




Ha en fortsatt fin dag!

😘








🐜

Inga kommentarer: