fredag 27 september 2019

Virkat bänktrasor


När jag handlade garn på den lilla lokala garnaffären sist så fanns inte det garn jag från början hade tänkt mig. Så det fick bli några nystan av det som fanns där, nämligen Järbo Soft Cotton. Har inte gjort bänktrasor av det tidigare, så dessa två är som "prov-trasor". Den ena ligger i blöt nu för att köras med imorgon. För det är viktigt att blötlägga nya stickade/virkade trasor innan användning, för er som inte vet det. 😁 Annars blir man nog lätt besviken när man börjar använda dem. Garnet ska nämligen "lära sig" att suga åt sig vattnet. Så, blötlägg under natten i kallt vatten så är den redo att användas sen. 👌

Härligt med helg efter en intensiv arbetsvecka. Först fredagsmys med ungarna. Imorgon ska vi gratulera min gammel-moster som fyllde 85 år igår. Mina stora utflugna barn (med respektiven) kommer också dit 😊
På söndag tänker jag bara va! Inga planer, ingenting! Bara göra vad som faller på.🙏💖


Ha en skön kväll!
😘😘



💫





Inga kommentarer: