torsdag 5 september 2019

Baggypants




Igår fick jag äntligen en stund vid symaskinen igen. Även om allt började med att overlocken fick ett totalt psykbryt och bara trasslade ihop, vilket resulterade i att även jag fick ett totalt bryt en stund. Övervägde om man maskinen skulle ut på blocket eller genom fönstret 😫 men som väl är så är jag väldigt envis, 😂 så jag vann trassel-fighten efter x antal om-trädningar så blev ett par byxor till Eddie, till slut! 
Mönster Hallonsmulas baggypants slim i 116.
Tyget är från Rosahuset, köpt förra året dock.


I eftermiddag är det återigen dags att ta några timmar på min "favoritskolas" fritids. Imorgon hamnar jag i förskoleklassen med min gamla kollega från vårterminen.  roligt! Är ännu ett himla trassel med tekniken på vikariepoolen. Vi blir inte utkallade på jobb och skolorna står utan vikarier för att vi inte kommer in i bokningssystemet. 😫 Trodde först att det bara var jag som " trillat ur" men så var det inte utan det var många som inte kommer in...Igår ringde rektorn direkt till mig istället och jag är glad för varenda timme jag kan få 🙏


Ha en fortsatt härlig dag!
😘😘







Jo så är det! 💫

Om jag bara vågat stå still, stannat..
Kommit lite försent 

🐜

Inga kommentarer: