söndag 24 maj 2020

Jollyjacket II



Vi har, mestadels, haft ett härligt väder under kristi-flygare-ledigheten och jag har tagit mig några stunder att bara sitta ute och njuta i maj-solen. 😊 Under tiden har jag virkat vidare till Läkarmissionen. Till den här Jollyjacket tog jag ett bomullsgarn (Hobbii Rainbow Cotton 8/8). Virkad med virknål nr 4,5
Mönstret finns i boken Sticka och skicka (Anna Braw) men jag har fått reda på att det även går att googla fram det, det finns gratis någonstans 👍 Har även sett att en del gör långa ärmar på denna, så det tänkte jag att jag också ska prova framöver. Håller just nu på med en i en liten smula grövre bomullsgarn och en i ett ganska mycket grövre garn och således använder jag grövre virknålar. Storleken blir då en aning större, så modellen är ganska enkel att virka i större storlekar när man gjort sig bekant med mönstret. Väldigt användbart då alla insamlingar ju inte är till nyfödda. Men just denna ska få åka till DR Kongo.

 Nu ska jag virka vidare!

Må så gott!

😘




💫



Inga kommentarer: