onsdag 19 augusti 2020

Jollyjacket modell större



Så var det ytterligare en jollyjacket färdig till Stand with Syria. Den här valde jag att göra ännu lite större än beskrivningen "Jollyjacket i en större storlek" och uppskattar den till storlek 3-4 år. Hoptagning för ärmar/oket gjorde jag varv 12 (istället för 9) och virkade sen tills den var 28 varv lång (istället för 21 varv). Sen blev det, som synes, volangkant på denna. 😊
Använde Drops Nepal med virknål 5. 

Så var det härliga, långa sommarlovet till ända för barnen. Känns alltid lite vemodigt. Nu har även den yngsta blivit skolbarn 😮 lille plutten som malligt åkte iväg med skolbussen igår 😁 
 Äldsta dottern har bytt skola och går nu grundsärskola i stan istället. Nöjd, glad men ack så trött tjej som kom hem efter första skoldagen igår. Dock hade alla nya intryck kommit ifatt henne i morse, så morgonen blev "knölig" innan hon kom iväg. Det återstår att se vilken sida hon har till när hon kommer hem i eftermiddag... Är nog ändå tur att jag är ledig ett tag till så att vardagen hinner landa en smula för alla innan även mina studier drar igång.Samtidigt ska jag ändå försöka ladda min egen energi lite medan barnen är i skolan de här dagarna. 🔆 Starting now!


Ta hand om dig!

😘😘








 

Inga kommentarer: