söndag 23 augusti 2020

Stickad barntröja 🍎




Delarna till den här tröjan har legat klara tämligen länge, men den där biten att fästa trådar, montera osv. Den kan dra ut på tiden. 😅 Det var inte förrän jag fick klar alla delar till ytterligare en sån här tröja som jag fick ur den kända tummen. Så nu borde jag ju montera nästa också när jag ändå är igång....fast vad man bör göra och vad man faktiskt gör är ju inte samma sak. Så naturligtvis la jag upp en till istället 😂😂 Ja men, jag var ju tvungen att ha något att sticka på till kvällens serie-tittande. (håller på med Outlander nu, sevärd!).



Det är en väldigt enkel modell på tröjan. Förutom resåren vid muddarna så är det bara raka bitar. Efter montering virkar man bara en kant med fm längs med halsringningen. Jag har gjort flera av dessa till mina egna barn under åren som varit väldigt omtyckta av dem. Lätta att ta på sig själv för ett mindre barn eftersom de är bra vidd uppe i ärmarna. Och eftersom fram- och bakstycke är lika så kan de heller aldrig få på sig tröjan bakochfram, båda hållen blir rätt 😁👍
 Beskrivningen finns i nedan äldre häftet från 1980, som jag köpt från Tradera för en massa år sedan. Även den här tröjan ska skickas till Stand with Syria. 





Må så gott!

😘😘



💫


🐜 
 

Inga kommentarer: