torsdag 13 augusti 2020

Pickles-västar 🌼



Till någon annan insamling för säkert ett par år sedan stickade jag flera sådana här västar. Men en blev uppenbarligen inte färdig utan hamnade i korg och blev bortglömd efter några varv. Var ju ett bra tillfälle att ta tag i att göra klart den nu så den kan komma med till Stand with Syrias insamling då 😊 Den gick så fort att få färdig så jag gjorde en till av bara farten 😂
 Beskrivningen till den hittade jag bland gratis-mönster på Pickles.no hemsida för minst 10 år sedan. När jag kikade där sist fanns den tyvärr inte kvar bland gratis-mönstren, men det finns att köpa.
Jag stickade dem i Drops Nepal. Storlek ca 18 månader på den första och ca 2 år på den andra. Här finns flera exempel på den västen. Har blivit ganska många sådana gjorda under åren 😅



Ha en fortsatt härlig dag!

😘




 

Inga kommentarer: