måndag 11 januari 2021

Easy peasy av restgarner och summering av 2020



Bland det sista jag gjorde innan 2020 tog slut var att sy ihop dessa easy peasy beanie som är gjorda av en hopen restgarner av Drops Nepal som jag samlat på mig. Jag hade egentligen tänkt att de skulle med till Stand with Syrias insamling, men fick dem inte klara till dess. De hade heller inte fått plats i lådan som jag skickade ändå,  men de får bli till någon annan insamling framöver. Båda är passande ca 2-3 åringar.
 

Och en lite större som faktiskt är till den yngsta grabb-halvan här hemma. Han lever i sin älsklings-mössa som jag gjorde 2019, (finns här )men den börjar bli rätt sliten så det var dags för en ny. 😏






Dags för den årliga summeringen som jag brukar göra varje år i januari. Mest för min egen del likväl som bloggen egentligen är mest för min egen dokumentation över vad jag gjort under året. 

2020 har jag stickat och virkat:

17 Jollyjacket

10 andra tröjor 

2 västar

41 mössor

16 par raggsockor

3 par ankelsockor

3 par muddar

2 dukar

4 par grytlappar

17 bänktrasor 

Och till det gick det åt på pricken 10 kg garn (jag sparar alla banderollerna under året)

Det blev endast 4 tröjor sydda under 2020 🙄 så tyglagret är intakt 😂



Ha en fin dag!

😘


Inga kommentarer: