torsdag 28 januari 2021

Stickade toppluvor med mönster 🧶




 I boken Sticka svenska mönster av Maja Karlsson finns denna stickade toppluva som jag tyckte såg ut att vara lätt och rolig att sticka. Men när jag var klar med den insåg både jag och dottern (som hade kommit och slängt in en beställning på en likadan) att vi tyckte att den var alldeles för kort modell.🙄
Jag hade dessutom ångrat mitt färgval, så det var bara att lägga upp en ny. 😏


Istället blev det en vit och beige till mig och dottern valde ljuslila som mönsterfärg.⬇⬇ Dessutom stickade jag resårdelen nästan dubbelt så lång så att den går att vika upp. Lade till några mönstervarv också innan minskningen upptill.


Nu har vi varsin riktigt varm och go mössa 👍 Den första jag gjorde får åka med till någon insamling vid tillfälle så den också får värma något huvud 😊 Alla tre är gjorda i Drops Nepal



Nääää! Helt klart bästa avkopplingen!🥰🥰


Ha en skön kväll!

😘😘 

 

 



Inga kommentarer: