onsdag 22 september 2021

Haft kalsong-race









 Grabbarna Grus var  i behov av ett gäng nya kalsonger, så det var bara för mamman att plocka fram mönster och tyger till det. Sen lyckades allt bli fördröjt när rullen med resåt tog slut mitt i Bibbis (textil) semester. När jag väl sen hade beställt den lyckades posten sabba alltihop. 😣Första paketet som de skickade mosade dem (!!!) och returnerade det sedan till Bibbi. Andra paketet "tappade dem bort"...😡 Tredje gången gillt fick jag äntligen hem resåren (och lite annat smått o gott som behövs till kommande projekt). Dock inte tack vare posten utan för att då skickades det med DHL. 👍
     Hade inte suttit sysslolös medan jag väntade utan matade på med kalsong efter kalsong så det var bara att sätta i resår kvar att göra när den äntligen kom. Dessa 18 par är till stora grabben grus. Lilla grabbens är på G. Alla tyger är gamla från gömmorna från JNY Design och mönstret jag använt är ifrån Kristin Thorsnes bok "Heilt spesiell, sy til liten og stor".



Ha en fin september-onsdag!
🍂🍃🍁




Inga kommentarer: