onsdag 8 september 2021

Stickade babybyxor






Någonting som jag länge velat prova är att sticka babybyxor. Men av någon anledning har det aldrig blivit av för jag har tyckt att det verkar så vansinnigt krångligt. En sådan där grej som jag bara fått för mig, ungefär som innan jag lärde mig att sticka strumpor eller flerfärgsstickning, att det skulle vara så himla svårt. Joo, allt man inte kan är svårt. Men när man väl lärt sig det, eller åtminstone vågat prova så visar det sig oftast att det inte alls var så svårt som man har trott. För det var ju inget svårt, att sticka byxor. Ganska lätt var det till och med. 😀 Och därmed är det garanterat inte de sista paret jag gör utan det kommer bli flera. Dessa är stickade i Drops Nepal (ull/alpacka) så varma och mjuka. Använde stickor 3.5 och 4 och storleken på de här är 0-3 månader.

 

Mönstret jag använde kommer från den här boken som jag haft i ganska många år, men som jag har använt skämmigt lite. Det har det blivit ändring på nu för jag har hittat massor i den som jag vill göra. Visserligen är den på norska, men jag har använt ganska mycket sömnadsböcker på norska och danska under alla år, så för min del har det inte varit några problem. May B Langhelle har även gjort en sömnadsbok (Sikksakk, sy barnklaer av brukte voksenklaer) som jag nog haft lika länge i hyllan, men den däremot har jag använt en hel del under åren. 



Ha en fin dag!

😘


Inga kommentarer: