söndag 6 januari 2013

Harembyxor





Började året med att sy byxor åt Lillebror. Tygblöjerumpa tar mycket plats i byxorna och till Lillasyster använde jag några harembyxor som snabbt blev favoriter då. Men kan man ha det till pojke började jag fundera då. Självfallet kan man det bestämde jag mig för. Velour (från SoS) med Coversöm och dem kändes riktigt sportiga :) Matchar naturligtvis de bodysar jag tidigare sytt. Mönstret är från en gammal Sömnadsmagasinet.

Kändes som att jag inte varit så väldigt produktiv under 2012. Har bara ägnat mig åt nytto-sömnad till familjens yngsta och lite lite grand åt några välgörenhets-insamlingar. Inspirerad av Heimlagas års-summering förra året (såg att hon visst gjort det i år också), satte jag mig för att räkna igenom vad jag egentligen åstadkommit under året.

Sytt;
Tröjor/tunikor: 18
Bodysar: 10
Byxor: 49
Underbyxor: 22
Jacka: 2
Kjol: 8
Dregglisar: 25
Mössor: 9
Hängselbyxa: 3

Ett lapptäcke och 68 övriga saker (tex blöjor o gardiner)

Stickat;
Strumpor: 1 par
Mössor: 24
Bänktrasor: 4
Tröjor: 3
Västar: 3
Koftor:3
Blöjbyxor: 7
Babyfilt: 1

Hade med andra ord gjort en hel del iaf, kan konstatera att man glömmer fort!

Ha nu en fortsatt riktigt skön söndag!

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Du ser där, du har också skapat en massa 2012! Visst är det kul att titta tillbaka! Och med lite livebilder av och till så ser man ju hur barnen växer också!