fredag 17 september 2010

Hängselklänning i höstfärger o en vinst!



Jag älskar verkligen hösten! Bl.a. för alla färgerna. När jag började gå igenom mina tyger inför att jag skulle börja med barnens höstkläder så var det här färgsprakande tyget alldeles givet för en höst-klänning. Inköpt på Kupan och mönstret är från Gynthers bok.




Jag som aldrig brukar ha tur i lotterier vann faktiskt dessa härliga tygbitar från Använt&Nytts återvinning. Höstiga och härliga färger så förstå att jag blev glad när de kom i min brevlåda :-)



Har varit tyst här på bloggen ett tag, alldeles ofrivilligt ska tilläggas eftersom det berodde på trasig data-adapter. Men med facit i handen över de senaste två veckorna kan jag nog säga att jag inte skulle ha hunnit med att blogga så värst mycket iallafall. Vi har dels fått färdigt vårat tillbygge, så jag och sambon har fått ett nytt (eget) sovrum. Döttrarna har också flyttat in i ett eget rum och det rum som vi alla fyra tidigare delade på blev helt plötsligt ledigt. Inte så värst länge visserligen för nu har jag ETT EGET SY-RUM!!!! :-))))

Ni alla som också syr vet ju att det inte bara är en symaskin som man tar under armen och flyttar utan det är massor av tyger, knappar, askar, trådrullar, mönster, böcker.... som ska sorteras o organiseras osv. Just nu råder det ännu ett visst mått av kreativt kaos, men jag har ändå börjat kunna sitta där och sy en del. Det som saknas nu är garderober i våra nya sovrum så att garderoberna i sy-rummet kan få svälja tyger och garn istället för mina o sambons kläder.

Men var sak har sin tid och just idag har jag och flickorna varit ute och plockat nypon som just nu puttrar på spisen och alldeles strax behöver få min uppmärksamhet för att bli smarrigt nyponmos. Det är också en sak som jag älskar med hösten; att gå ut i naturen och skörda frukter och bär.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken snygg klänning, härligt tyg! Grattis till vinsten och nya syrummet :-).

Jonglören sa...

Tack för din kommentar hos mig. Så skoj med syrum. Och verkligen urtjusig klänning.

Susanna sa...

Vilken ljuvlig klänning! Om du vill kan du gå in och kolla in min söta höstbyrå i liknande färger:) Skoj att du fått eget syrum och att du vågar dig på en så utmanande hobby som sömnad. Du gör det med den äran. Det syns att du tycker om vad du gör.
Vänligen Susanna/www.rekobutiken.blogg.se