torsdag 23 september 2010

Tunika o do-redo-jeans


En liten bit lila velour fanns kvar i gömmorna och den var given till att bli något till Lowe som älskar lila. Försökte mig på att göra ett eget mönster och det blev ok, men ska ändra lite om det ska sys flera.
Förresten så lever mina foton egna liv nu och gör inte alls som jag vill eller har tänkt så ursäkta att ni får sätta huvudet lite på sne idag :/


I vissa aspekter börjar Lowe bli en stor tjej och stora tjejer vill göra som mamma. Jag är en riktig jeans-människa, så självklart vill dottern också ha jeans! Favoriterna har vuxits ur så då får mamma trolla fram ett par större. De här hittade jag i "fyndsnurran" på Kupan. Dem har en snurra med skylten "Gör något av dessa defekta plagg 5kr" . Defekten på dessa var en bitte-liten fläck, f.ö. såg de oanvända ut, men i strlk 122, så alldeles för stora till Lowe tills jag satt saxen i dem. Kortade av benen, klippte av en bit i sidorna och trädde i knapphålsresår i midjan. Vips så var det ett par 104:or!


Velouren är från Stoff o Stil. Applikationerna är urklippta från ett barnpåslakan från loppis.


Posted by Picasa

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Så fint! Men jag hade nog varit för lat för att sy om fyndet, det hade fått vänta tills barnet vuxit i kapp...Med risk för att bli bortglömy i gömmorna förstås!