söndag 19 september 2010

Stickat till mig och dottern


Så fort jag sitter framför teven har jag numera stickor i händerna. Har märkt att det är ett väldigt effektivt sätt att hålla fingrarna från chips-skålen, man vill ju inte kladda ner det man håller på med ;) Skämt å sido, det är avkopplande att sticka fastän man samtidigt gör något som kan komma till användning. Och eftersom jag är en sådan människa som har väldigt svårt att göra ingenting så känns det inte längre som jag slösar bort tiden jag tillbringar framför teven.

Lill-dottern är en riktigt barfota-fisa året runt, gillar inte strumpor för fem öre. Men benvärmare går däremot bra.


Garnet Carro Magic från Marks&Katten har blivit en favorit för mig. Lätt att sticka med och färgerna är härliga. Den lokala garnaffären har lovat försöka ta hem mera av det och kanske även i andra färger, så jag väntar med spänning.

Blev en liten "pastellig" mössa till henne också, naturligtvis med en virkad blomma på som storasyster fick för ett tag sedan.



Ett annat härligt garn hittade jag faktiskt på Rusta! Kul att dem har börjat ha mycket fina garner att välja på. Det här är Fiesta från Novita. Som jag skrev häromdagen så älskar jag hösten med dess färgprakt. Och det här var verkligen ett riktigt "höstigt" garn. Visste direkt vad jag skulle göra av det; halsduk och benvärmare! Jag är smått tokig i bådadera. Kan man ha för många halsdukar/sjalar??? Tror inte det va!


Många kanske tycker benvärmare är värsta 80-talsvarningen. Men jag som är en riktig frys-lort tycker bara det är varmt o gosigt om benen, vare jag har jeans, leggings eller kjol.
Ha en fortsatt härlig söndag! Ikväll är det väl val-vaka som gäller...


2 kommentarer:

Syserine sa...

Benvärmere är jo underbart! Härliga färger!

Heimlaga sa...

Håller alldeles med dig om stickningens fördelar vid teven!