tisdag 12 april 2011

Stickad kofta strl 3 år

Här har vi verkligen våren kommit på allvar. Man vill bara vara utomhus och njuta av att det blir grönare och grönare för var dag. Har börjat räfsa och pyssla i trädgården och det har fått vara avkopplingen i ett annars helt vansinnigt fullspäckat schema som råder nu. Lite stickning har det för all del också blivit som kvällsavkoppling, bl.a. den här koftan till lill-skruttan som jag tänkte skulle bli ett bra plagg att ha ute nu på vårkanten. Det blev ett par benvärmare till den också. Stickat i Carro Magic och mönstret från Sticka till Babyn av Nina Sagulin. Dragkedja från Bibbis Textil. Just ikväll ser jag bara fram emot morgondagen. Almanackan är tom och jag tänker ta en dag där man får tid att hämta andan. Vi håller tummarna för fint vårväder så att det kan bli en liten utflykt. En riktigt mysig tisdagskväll önskar jag er!

3 kommentarer:

Emilia sa...

Fin kofta och vad snyggt med matchande benvärmare!

Heimlaga sa...

Låter härligt med grönska och en ledig dag att se fram emot! Här har vi fortfarande snö överallt-ok, gatan är i alla fall snöfri-och almanackan onödigt full. Snyggt med röd dragkedja till koftan, den piggar upp! Trodde först att det var en stickad kant då jag tittade på bilden, och tänkte att det var en bra idé att bryta av med annan färg.

Jenny sa...

Vad mysig den ser ut! Den som ändå kunde sticka!