fredag 16 december 2011

Mjuka julklappar #5 -Katt-koloni o små muddar



Dagarna springer iväg och sitta vid datorn har inte varit prioriterat så att säga. Och nu när jag tog mig tid så bråkar bara Blogger med mig, så vi får se om det kommer bilder med här eller inte...iallafall så har jag stickat två katter var till töserna som ska slås in till jul. Beskrivningen kommer ursprungligen från en gammal veckotidning, har haft den sedan jag var rätt liten. Stickade min första i tio-årsåldern kanske. Använde diverse banderoll-lösa restgarner ur gömmorna.
Posted by Picasa


Stora tjejen är väldigt förtjust i mina muddar med knappar som jag gjorde förra vintern vilket resulterar i att jag aldrig hittar dem...tänkte att hon skulle få ett par egna så jag kan få behålla mina själv. Använde ett banderolls-löst mohairgarn ur gömmorna.
Dagarna är fulla av pepparkaksbak, städning o fejande och imorgon ska de sista två julklapparna inhandlas i den säkert överfulla staden, puh!
Ha en underbar helg allesammans!

1 kommentar:

Emilia sa...

Vilket sött kattgäng! Såna hade min kattokiga mormor hemma hos sig när jag var liten!