torsdag 1 december 2011

Önska en supertant av tomten?

Önska sig en supertant hemma kanske man inte kan göra, men man kan önska sig boken Supertanten (Elin Ek) av tomten :) Jag kunde dock inte hålla mig utan köpte mitt ex redan för en månad sen...
En roande bok med ett gediget innehåll. Vad sägs om att börja med att göra tant-quisen. Kan ju vara bra att veta om det ens är värt att fortsätta läsa boken...
Sen är det bara att fortsätta igenom kapitlen (för visst är du en tant, eller önskar att du var en, annars skulle du inte ha skrivit den på önskelistan!);
Tanten- civilkuragets rynkiga ansikte
Saft, Sylt, Kräm och Kompotter
Kakor och Kafferep
Konfekt och Karameller
Husmanskost
Syjunta
Sy en Tant

Glöm inte, det är hippt att vara tant!
TjippPosted by Picasa

4 kommentarer:

Unknown sa...

Såklart jag är en tant! Tantboken ska jag önska till jul :-).

Heimlaga sa...

Redan som 15-åring beskrevs jag av bästa kompisens pojkvän som "ett rejält fruntimmer", så jag var nog tant redan då...

Annika GW sa...

Får nog läsa boken!Om jag är en tant eller ej? Tror inte i alla fall att jag vill bli! / Annika

Mångmamma sa...

Jag ÄR en tant som inte ser ut som en tant men som kan tantiga saker.
Märkligt och komplext men kul!

(Nu kan jag också stoltsera med en egen syblogg - har varit lite avis på er andra som är så duktiga med att fota era verk)!