onsdag 30 november 2011

Mjuka julklappar # 3


Lediga lata dagar på jullovet (allra helst dem när snöstormen yr utanför fönstren) inbjuder till mysdagar när man drar omkring i pyjamas hela dagen. Sådana dagar som man tittar på matinér på teven, äter upp den överblivna knäcken och om man är 14 år tillbringar man nog en god stund framför Playstation med det nya spelet tomten kom med...
Ungefär så gick mina tankar när jag beslöt mig för att göra pyjamas byxor till sönerna som ska läggas under granen. Har bara gjort ett par hittills eftersom det var ett nytt mönster för mig och jag ville ha lite koll på storlek innan jag fortsätter. Mönstret är från Weekend Sewing av (Heather Ross) "Pajamas for everyone" och storlekarna är från Kids small till adult large. Jag gjorde det här paret i adult medium och konstaterade att de var väldigt långa och rejält vida.
Är lite svårt när man inte kan prova/mäta eftersom allt görs i hemlighet, men jag tror jag ror det iland iaf. Grabben är aningens längre än mig och har rejält smalare höfter/midja så det var bara att göra dem för långa och för trånga i midjan för mig själv så... ;)
Tyget har jag fått av gammel-moster som skulle ha gjort just pyjamas-byxor till maken av det, men hon blev änka för 10 år sen... så jag fick det istället!
Ha en underbar dag! Posted by Picasa

1 kommentar:

Mojebarn sa...

Randiga pjamasbyxor är så härligt Det är verkligen mys personifierad. Lyckliga dina grabbar som får sådana fina.