fredag 11 november 2011

November-klänning

Ren nöjes-sömnad var det att göra den här klänningen till Stor-skruttan. Ett helt underbart tyg som fyndats på Kupan och som länge legat och väntat på att jag skulle sätta saxen i det. Mönstret är från min absoluta favorit-bok Carefree Clothes For Girls (Junko Okawa).

Annars är det för tillfället allt annat än ett nöje att sitta i mitt sy-rum. Så här på vinterhalvåret har vi problem med möss (inne) och råttor (ute). Senast veckan har det varit en odör utan dess like i sy-rummet, antagligen för att en liten korkad mus ätit gift och lagt sig för döden i väggen :( Men med en otrytlig sy-iver och doftspray så lyckades jag få en timme utan kväljningar igår. "Charmen" med att bo i ett gammalt hus på landet, antar jag. Lycklig i allafall för att vi har en duktig katt, två minst lika duktiga hundar samt sjuttioelva musfällor som håller efter.
Hoppas att ni har lite bättre förutsättningar för att stilla eran pyssel-iver ;)
Härlig fredag önskar jag er! Posted by Picasa

5 kommentarer:

Mia sa...

Jättesöt klänning! Och vilken härlig bild.

katta sa...

Vilken underbar klänning!

Mångmamma sa...

Superfin klänning.
Mitt syrum/pysselrum/favorithall ägnas åt mestadels läsning för tillfället men symaskinen kan i alla fall alltid stå framme numera!

Gro sa...

Ikke noen mus eller rotter hos meg. :-) Bor i blokk.

Har gjesterom, som kunne vært syrom, men jeg syr i stuen. Rydder bare bort om vi har stort selskap. Ellers bare later jeg som det ikke er rot, bare kos. Liker å kunne sy noe når lysten kommer over meg, uten å måtte finne fram så masse. Har ofte strykebrett framme i flere dager også. :)

Fine klær du har sydd!

Emilia sa...

Underbar(t) klänning och tyg!