onsdag 9 november 2011

Ett stickat ufo mindre!

Ett fram- och ett bakstycke med ufo-skylten på sig har legat längst ner i stick-korgen med skäms-mössa. Tills jag i helgen äntligen tog tag i att göra ärmarna färdiga. Den är stickad i Novitas Marine, ett mjukt fint garn i bomull/akryl blandning. Väldigt skönt mot kroppen, men en mardröm att sticka med (i mitt tycke iaf). Skulle säkert underlättat om jag haft bambustickor, vilket jag inte har i den storleken, för på metallstickor slirar maskorna som det vore såpat :p Av den anledningen har den inte blivit direkt prioriterad. Men till slut insåg att den skulle vara urvuxen på ett nafs om jag inte fick tummen ur att göra den klar.

Lill-skruttan blev glad över att den äntligen blivit klar och ville ha på sig den direkt i morse. (Därav den något ny-vakna uppsynen...) Passande nog att lilla fröken plockat fram byxor i rosa o blått också. Ja se, här är det minsann inte mamma som alltid plockar fram kläderna utan båda fröknarna har väldigt bestämda åsikter vad som ska sättas på om mornarna.
Mönstret jag använt är "det vanliga" ifrån Sticka till babyn (N Sagulin).
Ha en underbar onsdag alla läsare! Posted by Picasa

1 kommentar:

Unknown sa...

Ser väldigt mysig och skön ut! Det kan vara irriterande med ufon som blir länge och ligga (slutar ibland med att jag för mina ufon till loppis i hopp om att nån annan vill fortsätta ;-) )