torsdag 17 november 2011

Tröja blev stick-fodral

En stickad tröja som följt med hem från Kupan för längesedan i hopp om att stor-Skruttan skulle vilja ha den. Men nej, den var av den "puttiga" sorten, så den åkte istället ner i "gör-om-gör-nytt-lådan" i syrummet. Och där var jag då och rotade för nån dag sen, vilket brukar hända ibland när jag får pyssel-sug och lust att bara sitta och improvisera vid symaskinen. Inte följa något mönster eller färdig mall, inte göra som man ska eller borde. Bara göra något! Ibland blir det något bra. Lika ofta blir det ingenting, men det är inte målet som är huvudsaken utan bara resan.
Jag har gjort ett försök att tova ihop tröjan i tvättmaskinen vid något tillfälle, men det gick inte så bra. Däremot blev den kanske lite stadigare.


Ärmarna klipptes av och fick bli facken.



Har gjort ett sådant här fodral för länge sedan också. Var då alldeles lagom till mina rund- och strumpstickor. Förrådet av dessa har dock utökats rejält sedan dess, så nu får rundstickor och strumpstickor husera var för sig. Ordning o reda! =)Posted by Picasa

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Fiffigt.
Här återanvänds allt som bara går.
Fantasin brukar vara den enda barriären!

Heimlaga sa...

Hur förvarar du rundstickorna? Dom ligger mest och dräller för mig, svåröverskådligt.

Lowella sa...

Det fodralet ser i princip likadant ut, bara att facken är lite bredare. De flesta av mina rundstickor har ännu sina fodral kvar (som de ligger i när man köper dem) så det underlättar ju förstås. Man ser direkt storlek o längd så att man får tag i rätt sticka direkt :)