måndag 7 november 2011

Värme i vinter med höstens färger

I våras köpte jag några härvor av Viking Balder (nr 452) på rea. Var ett sånt där impuls-köp bara för att jag direkt älskade färgen och härvorna var så underbart mjuka i handen. Nu under hösten när naturen fick de här färgerna blev jag så sugen på att göra något av dem. Dels ett par vantar i Lovikka-modell till mig själv.

Ett par vantar till 4-åringen blev det också. Gjorde ett par i Lovikka-modell åt henne förra vintern men vi vek alltid upp mudden för att dem skulle sitta ordentligt fast under overall-ärmen. Så dem här gjorde jag utan uppviket men lite långa ändå så att de räcker upp ordentligt över handleden och sitter kvar under overallen.

Och så en halstub eller väpnarluva kallades det för när jag började använda sådan nån gång under mitten av 80-talet.

Garnet är 100% superwash ull. Blir riktigt varmt o gosigt för både mig o dottern :)Posted by Picasa

4 kommentarer:

Heimlaga sa...

Härliga höstfärger som säkert gör sig bra mot snön senare också!

Anonym sa...

Vilka underbara färger, lyser verkligen upp i mörkret! /Emma

Sofia sa...

Tack för kommentaren på min blogg & vad kul att jag hittade hit till din fina sida!

Unknown sa...

Läckert set i härliga höstfärger!