lördag 14 april 2012

Allt som är rött rött tycker jag är vackert...

För lääänge sedan så var jag och stora-syster på Rusta och hon valde garn själv. Och för nästan lika länge sedan hade jag stickat klart alla delarna till hennes tröja, men...så var det där med att montera då. Konstigt att det kan vara så himla lång startsträcka på det ibland!?
Jaja, på ett sätt så gör det inget ändå. Jag har tagit till ordentligt i storlek så det är inte som att hon hunnit växa ur den. Den är så tjock så den hade bara varit för knölig att ha under vinter-overallen. Nu till våren med all trädgårds-pyssels-dagar och vårutflykts-dagar framför oss tror jag den blir perfekt :) Kan nog komma en live-bild på det så småningom...

Stickad av Novita Fiesta och mönstret är från Sticka till Babyn (N Sagulin) men det går bara upp till strlk 98 så jag har förstorat den så att den passar 5åringen.

Fortsatt Härlig Helg!

1 kommentar: