tisdag 24 april 2012

Blöjbyxor i ullgarn

I riktig använd-det-du-har-anda rensar jag lite bland mina garner. När jag skulle sticka mössorna till Nepal fick jag en del restgarner av mormor och bland dem fanns det ett par små bollar av riktigt ull-garn. Sådant som alldeles säkert passar som ull-blöjbyxor till tygblöjor. Så under helgens film-tittande på kvällarna tillsammans med familjen snodde jag ihop två stycken i så liten storlek att jag hoppas att dem ska passa en nyfödd. Använde beskrivningen till "smarta babybyxan" i boken Värma en Liten (A Braw). Skall förstås ull-kuras innan de blir använda, men det tänkte göra närmare "dagen D" i sommar.

Som ni ser har vi fått vår på riktigt nu! Något mera bakslag med snö tror jag inte alls på längre. Men jag har hört att ni norröver har haft återfall av Kung Bore, avundas er icke! ;)
Söndagen bjöd på riktigt härlig värme, ungarna sprang utan jackor och ville knappt komma in när mörkret började falla. Det blir grönare och grönare för varje dag och syrenerna har fått små fina knoppar *ljuvligt*.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

SÅ fina!!

Unknown sa...

Så söta! Det ser ju rentav somrigt ut på bilden!