torsdag 26 april 2012

Bänktrasor - Använd det du har

 En rejäl förkylning slog till här hemma och sabbade hela vecko-planeringen. Sitta vid symaskinen var inte att tänka på :( Knappt suttit något framför teven med stickning heller, bara väldigt korta stunder. Därav blev det en väldigt litet stickprojekt också. Använde upp det sista av mitt blåa bambu-garn i mina fortsatta rensning bland garnerna. Det är ett garn från lokala garnaffären, Just Bamboo från Sirdar, perfekt garn till just bänktrasor! Under deras rea i februari lyckades jag få tag på de allra sista nystanen som fanns, så tre beiga nystan har jag kvar i mina gömmor tills när jag behöver fylla på i mitt bänktrase-förråd :)

På bara ett par dagar har det hänt så fantastiskt mycket utomhus. Varje gång solen skiner en stund är det något nytt som kryper fram ur jorden.



Men igår hade vi skyfall...men det finns dem i den här familjen som uppskattar sådant väder minst lika mycket som solsken :)

1 kommentar:

Emilia sa...

Snygga! och fina blöjbyxor!