torsdag 17 maj 2012

Akut-sömnad till köket


Dem senaste dagarna har jag ju då ägnat mig åt att baka kakor. Och det var medan jag höll på med att ta ut plåt efter plåt ur ugnen jag blev påmind om att jag verkligen var i behov att nya grytlappar. Dem gamla har hängt med sen jag flyttade hemifrån, allt annat än snygga längre, men de har fyllt sin funktion troget och jag har aldrig behövt bränna mina fingrar.



Så när sista plåten var klar tog jag en stund i syrummet för att plocka ihop lappar för ändamålet. Baksidan är ett enfärgat kraftig bomullstyg. Grillfoder från Bibbis Textil.
Så nu kan jag baka med stil igen :) Och samtidigt slippa svärmors kommentarer ang våra "fula och vidriga grytlappar" vid nästa besök....risk finnes ju att hon kommer på en längre visit när jag ligger på BB om ett par månader.

Fortsatt trevlig Kristi Flygare!!!

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Ja, nu kan du baka med stil! Vi använder mest grillvantar, och allt som oftast är de ganska skitiga...