onsdag 2 maj 2012

Set till sommar-bebis


Som det sista att passera symaskinen under April-utmaningen fick det bli ett set till familjens väntade tillökning.
Omlott-skjorta modell Gynther sydd av ett gammalt mjuktvättat vit lakan och kantad med trikåsnedslå (Bibbis). Och ett par små brallor (Meedom) av ett tunt frotté-tyg som jag fyndat för länge sedan på Kupan.

Omlott-skjortor kommer jag helt säkert göra flera utav till lillen. Förutom att vara lätta och snabba att sy så är det ett väldigt användbart plagg. Jag har haft väldigt många av mina egna gamla omlott-tröjor från 70-talet till mina äldre barn, men de börjar väl bli lite väl urtvättade vid det här laget...Så lille 7an kommer få ny-sydda :)

Tack Bea för att du drog igång Använd-det-du-har-utmaningen igen!!! Precis vad jag behövde för att få en spark i baken och hitta tillbaka till symaskinen efter ett litet uppehåll. Har visserligen stickat en hel del istället, men nu när jag kommit igång med att sy igen så känner jag att fasen vad jag har saknat det! Så det var verkligen vad jag behövde :)

Hoppas solen skiner hos Dig också! 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint set! Ser så somrigt ut! Minns att omlottsskjortorna var praktiska.

Heimlaga sa...

Vilken fantastiskt somrig bild! Jättefint!

hönapöna sa...

vilket härligt set... och bilden är ljuvlig!

Emilia sa...

Vilka somriga kläder!