fredag 25 maj 2012

Fjärilar all over


En hel veckas sommarvärme, mmmmm. Myser verkligen :) Dessvärre är det då inte alltid så lockande att sätta sig vid datorn, men här är iallafall en klänning som blivit klar under veckan. För sytt, ja det har jag gjort trots värmen. Min gamla gröna Husqvarna har (nu för tredje säsongen ju faktiskt) fått komma ut på verandan. Skönt att sätta sig där i skuggan med jämna mellanrum.

Klänningen då, tja det är E som "beställt" den av mamma. Jag sydde gardiner till köksfönstren av detta fjärilstyg  från Jysk ganska nyligen och då sa E direkt att det skulle hon ha en klänning av. Visste inte riktigt vad jag skulle göra för modell och nu tänker jag att det passat bättre som en singoalla (kanske blir en sån också så småningom, finns mycket tyg kvar). Fick iaf för mig att testa något annat; utgick från Gynthers "bluser" som jag fick förstora en aning eftersom den bara går till strlk 3år. Och sen rynkade jag en lång rak bit och satt på nertill. Jag är inte helt nöjd (men dottern är det, egentligen huvudsaken) men jag ska ändra en del om det blir några flera klänningar av samma tankegång. Men men, det är av misstagen man lär sig och man måste våga testa sig fram =)

Trevlig Helg!!!


Inga kommentarer: