söndag 6 maj 2012

Det enkla glädjer mest...



Häromdagen var jag med töserna i stan och då blev det en tur till Jysk. De skulle få med och välja nya påslakan. Väl där upptäckte jag att det för tillfället var nedsatta priser på deras 5-meters-klipp, vissa kostade inte mer än 100 kr, vilket ger ett meterpris på 20 kr. Helt i min smak :)
Inga av deras påslakan (med Barbie, Nalle Puh osv) föll heller jäntorna i smaken, men däremot fanns det tyger som dem tyckte desto mera om.

5 meter räcker alldeles lagom till påslakan och två örngott.




Nya gardiner och några mys-kuddar kan man också ha 5 meter till.


Töserna är nöjda och glada efter mammas minimala sömnads-insats. Man måste inte alltid ta i från tårna för att glädja de små.
Det blev även nya gardiner sydda till köket och farstun samt draperi till ytterdörren, men nu ska jag återgå till att sy byxor till fröknarna. Blev nämligen avbruten mitt i det av att all resår tog slut...Tack o Lov för Bibbi ! 50 meter resår damp ner i lådan i fredags och födelsedagsfirandet av sonen O (husets tredje tonåring!) är avklarat så idag blir det byxor gjorda!

Ha en fortsatt härlig söndag!


2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Och så mycket finare åpslakan det blev än stereotypa Disney-tryck!

hönapöna sa...

oj... vilka tygfynd! Och fint blev det med!