onsdag 25 oktober 2017

Bortglömd tröja


När jag klipper till sånt som jag ska sy brukar jag klippa till ganska mycket i taget så jag får en hög att ta av sen. Det har ju sina för-och nackdelar att man gör så. Fördelen är ju att man har något att sätta händerna i när sy-andan faller på. Men nackdelen är att det lätt blir något glömt längst ner i den där högen. Som den här easy-teen till L som av någon anledning hamnade halvfärdig under en hög annat icke sy-relaterat bräte som letat sig in i min sy-hörna. Jaja, bättre sent än aldrig att få den färdig, även om det inte var ett plagg som kändes helt rätt idag. Vinden viner och regnet piskar mot rutorna och jag är glad att vi återigen är inomhus efter en snabb tripp till samhället och affären. Hämtade dessutom en paket med några garnnystan och böcker från Adlibris, så jag vet vad jag ska göra ikväll ;)

Inga kommentarer: