fredag 6 oktober 2017

Stickade tröjor till sönerna



Stickade klart grabbarnas tröjor för ett tag sedan, men sen är det där momentet montering..då har det en tendens till att behöva "ligga till sig" ett tag innan man sätter igång. När jag väl fick ur den berömda tummen så visade det sig att jag gjort en tankevurpa på storebrors ärmar. Ärmarna på det här mönstret var visserligen , i mitt, tycke, lite väl smala, men jag hade dessutom gjort galet så det var bara att sticka om dem igen.
Har varit ett hemskt tjat på stora grabben att gå ut och fota honom med tröjan, så länge den inte var klar vill säga. Nu hade han ingen lust alls. Att pappa är hemma sjuk och det är mysigast att ligga nerbäddad på soffan med honom kan ha med saken att göra ;) Kommer nog bli en live-bild så småningom.

Mönstret är "Oversize-tröja" ur Sticka enkelt till barn (Stina Tiselius) som jag köpte alldeles nyligen. Den var verkligen ett bra köp kände jag, full av bra o roliga mönster som jag vill prova på. Lagom nivå för min del också. Har visserligen stickat sen barnsben, men jag är ingen stjärna på det och håller mig helst till de lite "basic".
Garnet är Novitas Rustika som jag köpt på Rusta för flera herrans år sen.

Ha en fortsatt fin fredag!

Inga kommentarer: