onsdag 11 oktober 2017

Utmanat mig själv


Som jag skrev häromdagen så brukar jag hålla mig till väldigt basic stickning och undvika sånt som för mig känns krångligt. Allra mest har det nog att göra med det faktum att jag har en viss "störning" runtom mig för jämnan. Barn som pratar/stimmar/stojar med varann men som lika ofta pockar på min uppmärksamhet nuuuuu helst då. Att då sticka något som kräver en viss måtta koncentration och där jag måste sitta och räkna går helt bort. Men viljan att prova på finns där ändå. Så, fick i helgen för mig att prova på flätstickning. Något som jag inte gjort sen jag en gång i gymnasiet låg hemma med en envis influensa och drabbades av ett viss mått rastlöshet... Satte mig med boken nedan, som mamma hade, och gjorde då en liten provlapp.

Medan barnen såg barnprogrammen i fredagskväll förpassade jag mig ut till köksbordet där jag fick lugn o ro en stund, med mammans gamla handarbetsbok. På lördagen rymde jag upp på övervåningen hela förmiddagen.  (men jag får väl erkänna, jag kan lyckas dribbla bort mig fast jag sitter helt för mig själv också) :P

Långt ifrån perfekta men jag är ändå nöjd att jag tog mig tiden att utmana mig själv lite. Muddar var ett alldeles lagom projekt för att prova på. Lär inte bli någon flätstickad tröja på bra lääänge ;) men någon gång kanske.

Inga kommentarer: