onsdag 18 oktober 2017

Väskor




I somras hittade jag en tut på en väska hos Ericas tygverkstad som jag direkt testade. Den var riktigt rolig att sy och den har varit väldigt användbar. Jag har haft den precis hela tiden sen den blev gjord och för att vara väska hos mig är det ett gott betyg. Min sydde jag av en jeanskjol köpt på Röda Korsets Kupan och fodret är ett bomulls- tyg jag köpt från någon tyg-grupp på Facebook.


Tjejerna har länge velat att jag skulle lära dem att sy på maskin så vi tog en dag i slutet av sommarlovet vid maskinerna. Ville dem sy hårsnoddar? Näää, väska skulle det vara. Och faktiskt så är väskan från Ericas tygverkstad så lätt att göra att båda tjejerna klarade det galant!




Såå otroligt stolta var dem när dem var färdiga. :)


Passar på att visa även två andra väskor jag gjorde åt dem i slutet av vårterminen. De är flitigt använda som skolväskor. Tjejerna var själva med och valde all "utsmyckning" av dem. :)

Inga kommentarer: