lördag 8 december 2018

Fuskpolo


Har stickat en fuskpolo till Eddie att ha nu i vinter. Föredrar denna typ av halsduk till småttingar. Beskrivningen hittade jag i "Sticka till barn" utgiven av Vi Föräldrar 1980 (!!)
Använde Drops Nepal som är ett mjukt garn i 65% ull och 35% alpacka. Inte helt "o-puttigt", men Eddie är inte hyperkänslig för "stickigt" så den fick godkänt, puuuh! 😇



Jobbar, jobbar och jobbar mest hela tiden. Långa dagar dessutom så på kvällarna har det inte funnits en uns ork till att göra något kreativt. Nästa vecka har jag ledigt ett par dagar så jag hoppas hinna göra lite jul-fix här hemma, som att baka. 👏👏 Har bakat både lussekatter och pepparkakor med barnen på fritids där jag jobbar, men inte med mina egna.😌  Tjejerna har åtminstone  bakat pepparkakor på sitt fritids, men tjatar ändå om att få baka här hemma också, så jag vet vad jag har att göra.



Trevlig helg! 😘 





😉
but still
??

Inga kommentarer: