onsdag 19 december 2018

Något att stoppa småsaker i


Så fick jag äntligen en stund över att göra ett inlägg här igen. Åtminstone en av mina besökare som verkat otålig... 😂 😂 😉
Från boken Garn garn garn (Susanna Zacke O Sania Hedengren) fick jag idéen till att virka dessa små fodral. Har en massa halvfärdiga projekt i min stick/virk-korg som borde tas tag i, men ändå smög jag emellan med dem här. 😇Snabbt gjorda, tar max en kväll. Virkade med bomullsgarnet Rainbow från Hobbii. 



Har jobbat ganska mycket på sistone, men denna sista veckan före jul har jag unnat mig att vara ledig. Är ju en hel del som ska göras så här inför julen med bakning, städning, pyntning m.m. så rätt skönt att få styra med det utan så mycket stress inblandat. Gick dessutom hem i fredags med beskedet att jag får ett längre vik på skolan där jag varit nu i december. Mån-fre 8-16.30 hela januari (finns dessutom goda chanser till att det blir ännu längre). 👍👍Stortrivs på den skolan med både ungar och arbetskamrater plus att det ligger nära hemmet och barnens skola/barnomsorg, så det kunde knappast bli bättre. 👏👏👏

Dags att återgå till mitt bak. Såg Mandelmanns Jul häromkvällen och Marie gjorde så fina fönsterdekorationer av pepparkaksdeg, så det ska jag prova att göra idag.😊



Ha en fortsatt fin dag!😘😘










Inga kommentarer: