måndag 31 december 2018

Mönsterstickade muddar


Första försöket att sticka mönster och jo då. Det gick vägen. 👍 Har använt mönstret "Johanna handledsvärmare med dala-mönster" från boken Sticka svenska mönster av Maja Karlsson. Stickade i Novitas 7bröder på stickor 3,5. 
Precis som när jag lagar mat kunde jag följde jag inte "receptet" till punkt och pricka. 😂 Det skulle egentligen vara ett rätstickat parti på mitten, men jag föredrog att ha det slätstickat.


Tittar man närmare på dem så ser man att det gick bättre på nr 2 (första till vänster). Jag höll en aningens för hårt på den första så det vita blev en smula bubbligt. På den andre är mönstret mer framträdande, som det ska vara. Men för att vara ett första försök ger jag mig själv en klapp på axeln. 😊 Gav mig blodad tand och är nu igång med nästa projekt ur samma bok. 👌

Kommer ihåg mitt första försök att sticka strumpor ( och första försök att öht hantera strumpstickor!!) för x antal år sedan.😱 Där var problemet det motsatta. Första strumpan blev väldigt väldigt lös med stegar mellan stickorna (och således väldigt stor)! 😂Men andra och tredje strumpan blev bättre och fick bilda paret som gavs bort i julklapp. "Allt är lite svårt innan det blir lätt" som Nalle Puh sa. F.ö en väldigt klok figur. 😊

Årets sista dag och många sitter väl nu och filar på sina nyårslöften. Jag avger inga utan håller istället tummarna för att 2019 kort och gott blir ett bättre år än 2018. Året som gått har varit tufft på flera plan och jag inbillar mig inte att 2019 inte också kommer att bjuda på motgångar och utmaningar. Det kommer det garanterat. Men, jag hoppas på att jag ska vara bättre rustad för att hantera dem. Och att flera ljusglimtar ska komma däremellan.✊


Jag hoppas att 2019 blir ett berikande år med massor av glädje, värme, kärlek och nya insikter, för oss alla.🌸

GOTT NYTT ÅR! 🎉



😘

Inga kommentarer: