fredag 21 december 2018

Jul-förbereder


Behövde en "juligare" löpare till köksfönstret än den som låg där (som finns här ). Istället för att ta en av de sjuttioelva små virkade dukarna jag har efter mamma, så gjorde jag en ny. 😊 Bomullsgarn Rainbow 8/8 från Hobbi. 


Vartannat varv fastmaskor, vartannat stolpar till önskad längd.


Idag var sista skoldagen för terminen och ungarna kom hem redan vid 11. Då hade jag fixat kristyren på fönsterdekorationerna och städat ur köksskåpen (varför man i jösse namn måste göra det just till jul, men det måste man)! 😂 Då blev det en stunds pyssel tillsammans. Har jag nämnt att jag har pyssel-tokar till barn? 😂 Eddie har gjort en sån fin stjärna på förskolan av piprensare och pärlor, så sådana gjorde vi. Fast Eddies är egentligen en spindel, enligt honom själv. En snäll spindel.😁




Imorgon ska jag trängas med en stor del av öns befolkning i Visby för att fixa det allra sista. 😰 Sen hem och städa och pynta det sista och slå in alla julklapparna. Dan före dopparedan ska bli en lugn o stressfri dag är planen 👌 (harkel harkel, hur det nu går med det...). 😉



Ha en fin helg! 😘 








Inga kommentarer: