måndag 29 oktober 2018

Virkat lite


Jag är ingen stjärna på virkning, gör det hellre än bra. 😊 För att lära sig måste man ju öva, så sitter ibland och bara provar mig fram till nåt. Fastmaskor och stolpar blev denna gången ny duk till min byrå i sovrummet och en liten löpare till köksfönstret. Bomullsgarn "Rainbow"från Hobbii.



Höstlov och jag hade tänkt rasta ungar och hundar i skogen idag, men vädret var inte på vår sida.☔ Vi blev kvar hemma istället och körde städ-race och sen pyssel. Onsdag ska vi hälsa på min mormor och hennes syster. Ska även göra i ordning på kyrkogården inför Alla helgon. 2 november är det fem år sedan pappa gick bort. 😔 Vi ringde varann varje dag. Var det något man funderade över, vare sig det var om ett recept eller hur i helskotta jag skulle fylla i en blankett så var det han jag frågade. Hade gjort vad som helst för att kunna prata med honom igen. Fråga honom om råd hur jag ska göra, om hur dagen varit, om han fick ihop Melodikrysset.
 Mormor och jag har inte alltid dragit jämnt.  "För lik pappa" när jag var liten och sen "ensamstående mamma till fyra barn" som vuxen passade inte direkt tanten. 😄 För att inte tala om att jag knåpade ihop fyra ungar till sen! 😂 (men hon älskar dem allihopa) Inte heller jag och mormors syster gick så bra ihop ett tag (barnlös dam som kunde allt värt att veta om barnuppfostran). Men det har blivit bättre med åren. Vartefter familjemedlemmar gått bort har vi nog alla tre förändrat vårat förhållningssätt till varann till mera acceptans. Det gäller att värdesätta den familj man har i livet och lägga olikheterna åt sidan. En dag finns de inte kvar. En dag är det försent att ringa...💜


Ha en fin kväll! 😘😘




Inga kommentarer: