måndag 15 oktober 2018

Ny kompis- Singer Heavy Duty





Idag fick jag då äntligen hämta min nya kompis.👏👏 Min Janome overlock fick flytta för ett tag sen då jag inte alls kom överens med den. X antal gånger var den nära att flyga ut genom fönstret, men den fick istället åka ut genom dörren med en ny ägare.😉 Får se om jag och Singern kommer bättre överens då...✊






Helgen var både bra och dålig. Lördagen flöt på bra med en liten shoppingrunda, trädgårdspyssel och lördagsmys med ungarna. Men sen blev mattes fluff-skrutta dålig och ett tag var jag övertygad om att söndagen skulle få tillbringas hos veterinären. 😥 Som väl var vände det och vad det nu än var hon stoppat i sig som var mindre hälsosamt kom ut i nån ände. Nu får hon gå på skon-diet bestående av kokt ris och kokt fisk i några dagar så magen blir bra igen. Aptiten hennes är det inget fel på trots den torftiga menyn. 😂😂
 Hoppas alla haft en fin helg och njutit av det härliga vädret. Har mått riktigt gott på sistone, äntligen!  (trots en stunds oro för vovve). Ett jobb som jag stor-trivs med. 👌Glada ungar. 👌Och så den där envisa "myran" i mitt huvud...Han har den effekten och trots att det var  längesen jag såg den så har han satt sig fast på min näthinna. Bara vetskapen att han finns gör världen bättre för mig.🌸

Ha en skön kväll! 😘




Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.🍁

Inga kommentarer: