tisdag 2 oktober 2018

Spillbitar


Blir alltid lite spill kvar när jag klippt till plagg till barnen och oftast klipper jag direkt till trosor åt mig själv av det. Det som inte passar till mig klipps till kalsonger åt Ozzy och Eddie. Slipper på så viss dessa retliga små bitar i tyglådorna.👌 Vanliga mönstret från OMG bananas. Båda tygerna är köpta hos Rosahuset.se.




Började ju jobba i förra veckan. Det är så himla kul! 😁 Kände mig såå nöjd när jag åkte hem på fredag kväll och såg fram emot en lugn och avkopplande helg med barnen, hundarna och symaskinen. Vaknade pigg klockan 7 (!) på lördag morgon, glad o redo för helg. Redan medan kaffebryggaren puttrade grusades allt totalt 😔 och istället blev det (återigen) en helg i tårar och halva söndagen höll jag mig hemifrån i "ärenden"....är en mardröm som aldrig tar slut. "Sambon" väntar på op, orolig förstås och beter sig därmed än värre. Ibland undrar man om han ens kommer ihåg att det bor barn här också.😫

Igår och idag har jag vabbat med förkylda döttrar. Eddie fick stanna hemma han också fast han (ännu, peppar peppar) är frisk. Dem har hållit på och pysslat medan jag förberett en del mat och stoppat i frysen inför kommande arbetsdagar plus bakat lite bröd.😊  Imorgon blir det en sväng på Hemse marknad om vädret inte blir alltför dåligt ( skyfall ☔☔utanför fönstret just nu). Och sen ska jag äntligen sätta saxen i de tygerna jag senast fick hem från Rosahuset. Det som jag hade plan för i helgen som var... Ny vecka- nya tag, imorgon är alltid en annan dag.✊

Ha en underbar kväll! 😘😘

Inga kommentarer: