onsdag 26 september 2018

Nytto-sömnad


Det lilla som var kvar av det lila-blommiga tyget från Rosahuset.se (som jag sytt en tröja av till Ella och Lowe fått en klänning av tidigare) räckte till två par trosor åt mig själv. 😊 Mönstret är det jag brukar använda från OMG bananas. Trosresår från Bibbis. 


Veckan rullar på i raket-fart. Började jobba i måndags i regionens vikariepool och har denna veckan gått som vikarie på en förskola på närliggande ort. Riktigt riktigt roligt! 😁 Jag är på en småbarns-avdelningen egentligen, men igår krisade det till sig i huset med flera sjuka så jag blev utlånad till en storbarns-avdelning. Härdsmälta i hjärnan efter att ha lärt sig namnen på alla på ena avdelningen och sen lära sig 19 stycken till...!! 😱 Men det gick bra. Barnen är härliga och gör det till en lek att lära mig just sitt namn fortast. Och idag var jag tillbaka på småbarns-avdelningen igen. Möttes av glada barn och utsträckta armar. 😍😍
 Känns i alla fall som väldigt "rätt ställe" för mig att jobba på. Som min 19-åring sa; det är ju ungefär det du har hållit på med i alla år.😂😂 Sant!

Ha en fortsatt skön kväll! 😘😘

Inga kommentarer: