onsdag 5 september 2018

Berner sennen-tröjor


Regnet öser ner så det fick bli inne-foton idag. Syr så mycket att det var dåligt med tid att uppdatera bloggen. 😊 Familjens gosegris nr 1 är ju en stor Berner så när jag hittade tyg hos zannaz.se med sennen-hundar var det en självklarhet att köpa några meter. Har ju gjort några plagg till barnen av det förrut, men nu blev ett par till. Ozzy önskade en t-shirt så en Hallonsmulas easy tee i 128 syddes till honom. 


Eddie fick en Hallonsmulas A little twisted. Collegetyg och jeansblå jersey från Jny design


I måndags skulle Eddie börja inskolningen på förskolan. Så blev det inte! Istället blev vi under söndagen förkylda. 😷 Jag höll på med storstädning hela dagen så jag lyckades på något vis förtränga min onda hals och alla nysningar och blev riktigt förvånad på måndag morgon när jag kände hur förkyld jag faktiskt var....😂😂 Naivt trodde jag att vi skulle piggna till snabbt och vara på banan igen idag, men har fått konstatera att inskolningen lär få vänta till kommande måndag. Eddie är betydligt friskare idag, men det är inte mamman. 😰Jaja, mer tid hemma med symaskinerna då. 😉Eddie har legat en hel del i soffan framför Bolibompa, halvt sovandes måndag-tisdag så jag fick flytta ner maskinerna i köket. Idag hade han ork att övervaka vid bordet med kritor och målarbok medan jag klippte till och sydde mera till honom och brorsan.

Ha en fortsatt bra onsdag!

Inga kommentarer: